piątek, 3 lipca 2015

Świetlne rozmaitości




Lampy

To coś co mnie kręci i oglądanie ich sprawia mi wiele radości o to, przecież we wszystkim chodzi. Wiele proponowanych lamp jest bardzo nowoczesnych ale zaskakuje mnie pomysłowość projektanków bo są równie wielkimi artystami co projektanci ubrań. Rynek zapewnia atrakcje i daje nowe niezmierzone możliwości jest coś dla statecznych i tych zwariowanych ale propozycje nie dają czasu na nudę.
Wybierając lampę do swojego mieszkania należy przemysleć zakupy bo zauważyłam, i udało mi się zasięgnąć opini otoczenia, że jak już decydujemy się na zakup to trwamy przy nim bardzo długo. Oświetlenie jest z nami na wiele lat, nie zmieniamy go jak sofy czy koloru ścian. Nie dziwi mnie to wcale bo dobre lampy czy kinkiety kosztują sporo i o dziwo nie nudzą sie nam tak szybko.

              
              
                         
                      
               
               

Punkty świetlne w domu to równie ważny punkt wyposażenia co wygodny materac w łóżku. Umiejscowienie sztucznego światła ma znaczenie i potrafi wydobyć walowy miejsca.Często bywa, że światłem podkreślamy charakter mieszkających tam ludzi. Lampa to nie tylko imitacja promieni słonecznych to również gadżet i dla tego jestem przeciwniczką obecnie powszechnych halogenów szczególnie wbudowanych w ścianę i wnęki. Może i są energoszczędne i nadają się w niektórych rozwiazaniach ale to przesada montować je wszędzie. Lampa to coś więcej niż staly punkt świetlny w ścianie to eksponat jak dzieła sztuki w muzeum to coś co można podziwiać, to detal który mogą podziwiać inni. Historia lamp robi wrażenie, myśląc o tym nie zdajemy sobie sprawy, że sięga od zarania dziejów - pierwsze było odnisko na środku miejsca gdzie skupiali się ludzie, krzesiwo pierwszy ogień, lampki oliwne, pierwsze świece, lampy olejne, lampy gazowe - naftowe aż nareszcie elektryczne. Lampa jest doskonałym dowodem na wyrafinowany smak i gust jaki posiadamy podczas wyboru, pokazuje czy mamy odrobinę fantazji i pomysłowości w zastosowaniu do własnych aranżacji.

               
               
               
                          
                 
                          


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz