środa, 10 czerwca 2015

Jak pokonać lenistwo?

Każdemu zdarza sie czas niechęci, braku pomysłu na siebie, niezdecydowania. Chcemy zrobić coś dobrego lecz okazuje sie to totalną porażką. Kiedyś myślałam, że jestem niezadowolona tylko w okresie zimowym i to z powodu braku słońca lecz od dziś wiem, że to nie ten czynnik mną kieruje...
Od dawna szukam jakiegoś sposobu na siebie i myślałam, że planowanie wszystkiego co mam robić pomaga lecz okazało się, że z planu trzeba się wywiązywać. Co zrobić jeśli nic nie pomaga? Ja lenistwo przyrównuje do nałogu. Żeby go pokonać trzeba zdeterminowania i dyscypliny. Bardzo podziwiam tych, którzy mają zawsze energię do wszystkiego i zastanawiam się jaka jest ich recepta? To coś co wydaje mi się może pomóc co zaczynam od dziś wprowadzać to: systematyczność.
Zauważyłam , że wszystko co systematyczne to dobre. Natura, ćwiczenia, dieta, obowiązki, nauka, sen..... i od dziś ja!
1. Od dziś cieszę się każdym dniem!


Niezależnie od tego gdzie jestem, czy jaka jest pogoda przecież zima też jest piękna.


2. Moje cele
Musimy wyznaczyć sobie jakiś cel i dążyć do niego. Życie bez wyznaczonych dróg może wypełniać się leniwymi dniami. Taka organizacja sprawi ,że skupiam się na ważnych sprawach.


Przy tym punkcie pomocne mogą być aplikacje na smartfona lecz ja jestem zwolenniczką notesów wszystko zapisuje i wykreślam zrealizowane cele.

3. Zdrowe ciało - zdrowy duch!
Aby uniknąć złych nastrojów dbaj o siebie z zewnątrz. Kiedy spojrzę w lustro i zobaczę jędrne wysportowane ciało, wypoczętą twarz, to jest spore pocieszenie jak tu mieć zły dzień skoro taki ideał z ciebie....?



4. Moje otoczenie uporządkowane - ja też !
Kiedy wokół ciebie jest porządek wszystko ma swoje miejsce Ty też  czujesz się lepiej. Mój największy problem to szafa i kosmetyki ,to z powodu dużej ilości przedmiotów wszytko jest nie tam gdzie powinno. Ubrania staram się sortować zgodnie z częstotliwością zakładania ich. Najpotrzebniejsze do codziennego użytku a reszta niech nie przeszkadza i czeka na swoją kolej.



Tak samo z kosmetykami to co używam codziennie w jednym koszyczku a reszta nie jest ciągle ruszana.


Ważne jest to aby codziennie ustalać kilka spraw do zrobienia i je realizować, to może być jedna rzecz ale wykonana od początku do końca. Wówczas mam wrażenie, że wykorzystuje dobrze swój czas. Powodzenia.

1 komentarz:

  1. Wskazówki na walkę z lenistwem, których nie brałem pod uwagę. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń