wtorek, 29 sierpnia 2017

Czy instagram może uzależnić?

  Od jakiegoś czasu popadłam w dziwne uzależnienie, które wciąga mnie coraz bardziej każdego dnia kradnąc czas. Moda na publikowanie swojego życia uwcześnie nie tylko na owym instagramie.
Zaczyna się całkiem niewinnie pobieranie aplikacji na telefon i zakładamy konto, to nic trudnego robiliśmy już to wiele razy z innymi apliacjami. Ta natomiast  jest wyjątkowo uzależniająca. Publikujemy zdjęcia, które naszym zdaniem są dobre i warto pokazać innym. Nie dbamy o wygląd całości tylko poszczególnych zdjęć. Spędzając coraz więcej czasu w maniakalnej społeczności uczymy się jak postępować. Jak zdobyć obserwujących, o filtrach poprawiających aranżacje czy jakie podpisy dodawać. W końcu uczymy się jak... nazywam to umiejętnością  zrobienia zdjęcia '' na insta'' wiemy pod jakim kontem je wykonywać, czemu robić zdjęcia a także szukamy miejsc, które będą dobrze wyglądać na instagramie. Pierwszy etap nauki, jak ma wyglądać dobrze sprzedający się profil jest cenną lekcją w której uświadomiłam sobie, że wszystko co tworze ma być odzwierciedleniem tego kim Jestem, co robię i jak myślę. Ma to być po prostu prawdą, zrozumiałam że nie chodzi mi o jeden profil z wielu.



Kiedyś przyszło mi do głowy, że chciałabym mieć miejsce w którym stworze swój indywidualny album ze zdjęciami. Każde miało mieć jakieś znaczenie, nie miały być zrobione jednego dnia na przykład podczas jakiegoś wyjazdu. Tym jest dla mnie instagram, przeniosłam swoją wizję z przeszłości do teraźniejszej aplikacji, w której się spełniam. Stało się to wówczas czymś więcej, uwielbiam przeglądać swoje dawne zdjęcia i wspominać tamte chwile albo porównywać co podobało mi się kiedyś a co obecnie. Każdy profil jest jakimś małym naszym miejscem w sieci, myślę że powinniśmy tworzyć je z charakterem. Bez znaczenia czy będzie popularne czy nie. Jest też wielu z nas, którzy znaleźli sposób na biznes i tą grupę wyłączam.


Jak stworzyć unikatowy profil?
1.Wszystko co robię jest dla Siebie, nie dla innych nie może się posiłkować wyłącznie modą na coś. Ma tobie sprawić radość i satysfakcję.
2.Zastanów się co chcesz pokazać. Czy będzie to tematyka ogólna czy ukierunkowana. Wcale nie musisz robić zdjęć sobie, jeśli nie chcesz.
3.Bądź systematycznym, wstawiając dosyć często nowe zdjęcia będziesz miał/a sama co oglądać i wspominać za rok czy dwa.



W ostatnim czasie jest to również świetne miejsce do weryfikacji informacji. Świetnie sprawdza się podczas podróży, sprawdzam jak naprawdę wyglądają noclegi które chcę zarezerwować, gdzie dobrze zjeść, czy w jakie miejsca warto wybrać się na spacer. Pamiętajmy że część zdjęć jest wrzucana do sieci bez dodatkowego ulepszania. Przez co doszukujemy się  wielu cennych informacji. Instagram to miejsce, w którym możesz poznać również nowych ludzi oraz poczuć się członkiem ogromnej społeczności. Znaleźć mnóstwo inspiracji oraz zmotywować się do działania.




1 komentarz:

  1. Myślę, że od wszystkiego można się uzależnić, w tym od instagrama. Ważne, aby obserwować swoje zachowanie i w odpowiedni sposób reagować, jeśli widzimy coś niepokojącego.

    OdpowiedzUsuń