niedziela, 24 września 2017

Jesienny wianek DIY

W okresach jesienno zimowych, spędzając więcej czasu w domu mam ochotę dekorować swoją przestrzeń. Zapasy świec, zmiana dodatków, drobne przemeblowanie lub remont. Od jakiegoś czasu mam bzika na punkcie wianków na drzwi. Nadają poczucia, dbałości o najdrobniejsze szczegóły.

Wianek na drzwi, jest jak wisienka na torcie. Mimo, iż kojarzy się z wiejskim klimatem i w mieście jest rzadziej spotykany, nie widzę przeciwskazań, by zagościły również na Waszych miejskich drzwiach.

Spróbowałam swych sił w tej dziedzinie i stworzyłam do podstaw wianek o niskim nakładzie finansowym. Zaczynając potrzeba bazy na resztę ozdób, w rynku są dostępne wiklinowe wianki w różnych wymiarach w stosunkowo dobrych cenach. Ja obniżając koszty zrobiłam taki samodzielnie. Mój wianek powstał z giętkich gałązek orzecha laskowego. Ważne jest to, aby pierwsza gałązka była trochę dłuższa niż cały obwód wianka. Podstawę przymocowuję drutem. Kolejne gałązki oplatam wokół, dowolnie formując. Gdy, gotowy wianek zostawiłam do całkowitego wysuszenia drewna, cala konstrukcja stała się bardzo stabilna.


DIY krok po kroku.

1. Baza. Czyli materiał, który będzie dominował w całej kompozycji. Ja wybrałam trawy ale świetnie będą, również wyglądać gałązki świerku w czasie zimowym.
Moje trawy wplatałam pomiędzy gałązki wianka. W razie potrzeby można użyć kleju w pistolecie lub drutu.

2. Zamocowana bazę z traw usztywniłam naturalnym sznurkiem, znajdziecie taki w sklepie budowlanym lub kwiaciarni. Ja swój kupiłam za kilka zloty w Castoramie.

3. Kokarda, nadaje wyrazu trochę jesiennego i eleganckiego charakteru. Na koniec dodałam kilka gałązek gipsówki.














2 komentarze: